5 alimente pe care ar trebui să le eviţi cu orice preţ

Sunt o multime de alimente care sunt atat de nocive incat ar trebui sa fie eliminate pentru totdeauna din alimentatia ta. Cele mai multe dintre acestea contin ingrediente care iti incurajeaza corpul sa stocheze grasimea si te impiedica sa pierzi in greutate, aducand, “bonus”, si cateva afectiuni serioase.

5 alimenteNu e deloc ușor să identifici alimentele dăunătoare, pentru că, de multe ori, ele sunt ”deghizate”, reclamele făcându-le chiar să pară sănătoase.

Iată 5 alimente pe care ar trebui să le eviți cu orice preț:

1. Salata de varză cu maioneză

Aparențele pot înșela: salata de varză cu maioneză, deși pare făcută din ingrediente sănătoase –varză și un amestec de alte legume ca morcov, măr sau salată verde-, e de fapt, o bombă calorică, conținutul de maioneză fiind cel care dezechilibrează totul.

Porția obișnuită a unei astfel de salate conține 260 de calorii și peste 20 de grame de grăsimi saturate. De fapt, porția de salată coleslaw de la KFC conține 26 de grame de grăsimi saturate, mai mult decât o porție de cartofi prăjiți.

Dacă îți place acest tip de salată, învață să o prepari în casă, înlocuind maioneza cu iaurt, de exemplu, pentru o versiune sănătoasă. Sucul de lămâie poate face diferența în privința aromelor și poate asezona la perfecție salata.

2. Sandvișurile ambalate

Când mănânci un sandviș, cel mai bine e să ți-l faci chiar tu, pentru că tristul adevăr despre sandvișurile ambalate, cumpărate din comerț, este că au un număr foarte mare de calorii.

Un sandviș din comerț conține peste 400 de calorii, multe grăsimi și grăsimi saturate și, în plus, multă maioneză sau brânză. Chiar și sandvișurile recomandate pentru dietă conțin peste 50% din doza de grăsimi recomandată zilnic.

Sandvișul ideal pentru muncă ar fi compus din pâine integrală, legume –roșie sau salată-, puțin unt și un dressing ușor. Carnea slabă e excelentă, iar dacă ești vegetarian poți adăuga soia. Iar ca alternativă poți mânca o supă de legume la prânz sau un ou fiert.

E comod să alegi sandvișurile gata preparate, dar îți menții mai ușor greutatea dacă faci efortul de a ți le face tu acasă.

3. Sosul de tomate pentru paste

Cea mai rapidă rețetă pentru cină sunt pastele. Nu ai nevoie decât de câteva minute pentru a le fierbe și apoi să adaugi un borcan de sos de tomate gata preparat, cumpărat în drum spre casă, nu-i așa? Ei bine, sosul de tomate gata preparat este bogat în zahăr rafinat și nu face decât să te ajute să câștigi în greutate și să crească riscul de a suferi de diabet mai târziu.

Fă-ți singură sosul perfect pentru paste, astfel: încălzește puțin ulei într-o tigaie, apoi călește o ceapă până când se înmoaie. Adaugă mai mulți căței de usturoi tocați, apoi o cană de roșii tăiate cubulețe, una sau două linguri de bulion și mirodeniile tale preferate –recomandate sunt oregano și busuioc. Pune sare și piper și adaugă un ardei iute roșu, dacă vrei un sos mai picant. Lasă-l să fiarbă și să scadă până când ajunge la consistența dorită de tine.

4. Sos de soia

E unul dintre ingredientele clasice ale bucătăriei chinezești și nelipsit de la preparatele de legume și, în ciuda faptului că, spre deosebire de restul alimentelor din această listă, e foarte scăzut în calorii, sosul de soia nu trebuie să se regăsească în dieta ta.

Pare foarte sănătos, atât datorită numărului mic de calorii, cât și al faptului că e o sursă de nutrienți importanți. De ce să eviți sosul de soia? Pentru că o singură linguriță conține 900 de miligrame de sodiu, adică jumătate din doza zilnică recomandată și pentru că te va face să reții apa.

Excesul de sodiu duce și la creșterea riscului de a avea o tensiune arterială ridicată, hipertensiune. Iar o tensiune ridicată constant crește riscul stopurilor cardiace și al atacurilor cerebrale.

Poți folosi din când în când sos de soia, dar poți folosi, pentru a da gust mâncării, alte condimente și ierburi.

5. Glazura

Dacă îți place să prepari dulciuri în casă, știi cu siguranță că există glazuri pe care le poți cumpăra. Probabil că nu îți imaginezi că e extrem de sănătoasă, dar adevărul e că e atât de rea pentru corpul tău, încât ar trebui să eviți chiar și consumul de mici cantități.

Pericolul e dat de faptul că glazurile conțin grăsimi trans, aditivi alimentari periculoși, care te ajută să câștigi kilograme în plus și îți încurajează organismul să stocheze grăsimi, în general în zona abdomenului. Legate și de apariția diabetului, grăsimile trans afectează inima crescând nivelul de colesterol „rău” și scăzând nivelul colesterolului „bun”.

Iar zahărul din glazură e suficient pentru ca nivelul său în sânge să depășească limita sănătoasă, oferindu-ți, de fapt, calorii goale care te împiedică să pierzi în greutate. sursa fabuloase.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 12 other followers

Portalul de Stiri "Mehedinti"

Stiri de interes, politica, administratie, intern si extern

Portalul de Stiri "Mehedinti"

Stiri de interes, politica, administratie, intern si extern

The Daily Post

The Art and Craft of Blogging

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: