Turcia a inaugurat tunelul subacvatic care rezista unui cutremur de 9 grade/Richter

Turcia a inaugurat primul tunel intercontinental subacvatic din lume, un proiect colosal de 3,4 miliarde de euro care leaga Europa de Asia pe sub stramtoarea Bosfor. 

103006031468_After-Marmaray-project-Istanbul-will-have-the-second-passage-tube-buildTunelul descris ca fiind „proiectul secolului“ de catre guvernul turc are 13,6 kilometri in lungime, din care 1,4 kilometri de intind pe sub Bosfor, stramtoarea care leaga Marea Neagra de Marea Marmara si separa Europa de Asia. El va servi metroului din Istanbul. Despre partea subacvatica, oficialii guvernamentali spun ca este tunelul aflat la cea mai mare adancime din lume, la 60 de metri sub nivelul marii.

Tunelul strabate o zona cu puternica activitate seismica, dar oficialii au asigurat ca poate rezista unui cutremur de magnitudinea 9, unul devastator. Ministrul transporturilor Binali Yildirim a descris tunelul ca fiind „cel mai sigur loc din Istanbul“. Sectiunea submarina a fost construita prin scufundarea unor componente din beton intr-un sant excavat la adancimea de 60 de metri. Componentele au fost ulterior ingropate.

Principalul finantator este Banca Internationala pentru Cooperare a Japoniei, cu o contributie de 735 milioane euro. Constructia face parte dintr-un proiect mai mare denumit „Marmaray“ care include modernizarea actualelor linii de tren subteran pentru crearea unei linii de 76 de kilometri care sa faca legatura intre Asia si Europa.

Linia Marmaray ar trebui sa aiba 37 de statii. Segmentul inaugurat ieri are trei statii.

Dorinta de a construi un tunel submarin a capatat putere in anii 1980, iar studiile au aratat ca un astfel de proiect este realizabil si eficient din punct de vedere economic.

Premierul Recep Tayyip Erdogan, fost primar al Istanbulului, a reinviat planul in 2004 ca parte a unei strategii mai largi de megaconstructii de infrastructura care include un tunel rutier separat pe sub stramtoare, un al treilea aeroport, care va fi unul dintre cele mai mari din lume, al treilea pod peste Bosfor si un canal masiv paralel cu drumul maritim international, toate pentru a impulsiona dezvoltarea orasului cu 16 milioane de locuitori.
Prin tunelul de metrou pe sub Bosfor ar trebui sa treaca 1,5 milioane de pasageri pe zi, ceea ce ar decongestiona traficul de pe cele doua poduri care leaga cele doua parti ale Istanbulului.

Lucrarile la tunel au inceput in 2005, iar planul initial prevedea finalizarea lor in patru ani, insa constructiile au fost intarziate de descoperiri arheologice majore, printre care 30 de nave bizantine ce reprezinta cea mai mare flota medievala din lume si artefacte vechi de 8.500 de ani. sursa http://www.100construct.ro

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 12 other followers

Portalul de Stiri "Mehedinti"

Stiri de interes, politica, administratie, intern si extern

Portalul de Stiri "Mehedinti"

Stiri de interes, politica, administratie, intern si extern

The Daily Post

The Art and Craft of Blogging

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: