Evoluţia proiectului Canalul Siret – Bărăgan

Guvernul României a adoptat proiectul de lege privind înființarea Regiei Autonome „Administrația Canalului Siret – Bărăgan”. Este un proiect esențial pentru Guvern, pentru Departamentul pe care îl conduc și pentru dezvoltarea economică a României.

canal-irigÎnființarea Administrației Canalul Siret – Bărăgan creează condițiile irigării unei suprafețe de aproximativ 500.000 ha, situate într-una dintre cele mai fertile zone din țară (cea dintre râurile Siret și Ialomița), dar în care producțiile agricole sunt astăzi încă mici.

Guvernul continuă astfel un proiect aprobat în 1986, dar de importanță deosebită. Astfel, în 1987, a început execuția unui prim tronson de canal de 50 km, până la limita de sud a județului Vrancea. Acest tronson, cuprins între priza din lacul Călimănești și o secțiune la cca. 4 km aval de subtraversarea râului Râmna, poate deservi o suprafață de 154.283 ha. Până în 1990, din etapa I s-a finalizat aproximativ 36% din lucrare. După 1990, finanțarea lucrărilor a continuat, dar cu alocații anuale infime, ceea ce a făcut ca obiectivul să nu fie finalizat.

Prin realizarea canalului și a amenajărilor pentru irigații se pot obține sporuri de recoltă al căror echivalent este, potrivit specialiștilor, de aproximativ 120 milioane Euro/an. Beneficii considerabile vor cunoaște și zootehnia, industria vinului și a viei sau turismul din zonă.

După aprobarea proiectului de lege de către Parlament, etapele de implementare sunt următoarele:

  • Selecția unui consultant tehnic și financiar cu experiență internațională în proiecte similare;
  • Actualizarea documentațiilor tehnico-economice și alegerea structurii optime de realizare care să permită atragerea investițiilor din surse private necesare;
  • Aprobarea metodei de realizare a investiției și a etapelor componente, stabilirea necesarului de investiții și a calendarului de implementare;
  • Demararea procedurii de selecție a investitorului privat;
  • Demararea procedurii de obținere a avizelor și autorizațiilor necesare;
  • Definitivarea soluției tehnice;
  • Demararea procedurilor de expropriere a terenurilor necesare realizării proiectului;
  • Negocierea contractului cu investitorul privat și a celorlalte documente necesare demarării proiectului;
  • Demararea implementării proiectului.

Luându-se în calcul complexitatea proiectului și amploarea efortului financiar, s-a propus realizarea investiției în două etape. Etapa I va avea o lungime de 50 km și va presupune un efort financiar suplimentar, pe lângă ce s-a realizat până acum, de aproximativ 344 milioane Euro. Etapa a II-a, în lungime de 140 km, va presupune o investiție de 2,25 miliarde euro. Însumat, proiectul va însemna o finanțare de 2,594 miliarde euro din partea statului și a finanțatorilor privați atrași.

Cum proiectul canalului Siret – Bărăgan este unul de interes național, Departamentul pentru Proiecte de Infrastructură și Investiții Străine se va ocupa de coordonarea Regiei.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

  • Enter your email address to follow this blog and receive notifications of new posts by email.

    Join 12 other followers

Portalul de Stiri "Mehedinti"

Stiri de interes, politica, administratie, intern si extern

Portalul de Stiri "Mehedinti"

Stiri de interes, politica, administratie, intern si extern

The Daily Post

The Art and Craft of Blogging

The WordPress.com Blog

The latest news on WordPress.com and the WordPress community.

%d bloggers like this: